Google
 

12 January 2008

Tak boleh bukak task manager?

setiap masa kita didatangkan dengan perlbagai masalah komputer.kalau problem tu datang dari kesilapan kite, xpe jugak.ni disebabkan virus yang x abis2 menyebabkan komputer kita lembab, kluar popup yang x dikehendaki dan kerosakan yang menyakitkan ati. tensyen kan? diorang yang buat virus ni xde keje lain ke ha...? kita ambik keputusan dengan mencari antivirus yang terbaik.ape pun jenis antivirus dan antispyware yang diinstall, yang penting kita updatekan dia.kalau pakai antirus yang mahal2 pun, tapi x update, virus tetap masuk dalam komputer kite. nak update pun satu hal.bagi yang xde internet terpaksa la mencari jugak kat internet.papepun yang penting update K. bagi komputer yang sudah rosak(software) yang disebabkan virus, maybe saya boleh membantu sedikit dengan pengalaman yang saya ade. walaupun virus yang jahat tu telah ditangkap, tapi antivirus x boleh nak membaiki kerosakan window kita.

kebiasaanya apabila kita mahu tengok program yang sedang berjalan dalam komputer, kita tengok task manager. task manager boleh didapati apabila kita right click kat taskbar, and click
task manager. tapi hampeh bila link tu dah di disablekan.ataupun click serentak ctrl + alt + delete.tapi mengecewakan apabila keluar task manager has been disable by your administrator.
So macamna? korang click start/ run/ taip ataupun copy & paste
"REG add HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System /v DisableTaskMgr /t REG_DWORD /d 0 /f".
Cuba try buka task manager balik.. klau x boleh jugak, tu computer dah kritikal and pada masa akan datang saya akan bagi lagi tips2 yang berguna. K. Bye.


1 comment:

Solehah Muhammad said...

wah22..
bagus punya hacker..!
hehee..